Kérdőjelek

Most jutottam el az életemnek abba a szakaszába,amikor minden megkérdőjelezek (néha még a saját létezésemet,hála a deperszonalizációnak) Alapjában véve egy racionális ember vagyok, mindenben keresem a logikai, ok-okozati összefüggéseket. Ezzel a gondolkodásmóddal eddig nem is volt probléma, egészen addig amíg rádöbbentem (tudatosan is), hogy vannak dolgok amiket egyszerűen nem lehet megmagyarázni. Régebben is szoktam olyanokon filozofálni,hogy: hogyan alakult ki a világűr, kik vagyunk mi emberek, mi a lélek, mi van a halál után, van e természetfeletti, vagy valami magasabb erő, de hál'istenek túlzottan soha nem bonyolódtam bele ezekbe a kérdésekbe. Amióta sajnos, egyre többször éltem meg a "külvilági" érzést,ezek a kérdések is egyre gyakrabban jöttek elő bennem, és még mindig nem kaptam rájuk választ. Ekkor jött,hogy tudatosan is kezdem felfogni,hogy ezek a kérdések racionálisan nem megválaszolhatóak. Nagyon megijedtem. Ami mostanában legintenzívebben foglalkoztat, az a halál. Nem értem minek születünk meg,ha egyszer meghalunk? Minek hozunk létre utódokat ha ők is meghalnak? Valójában  mi az élet értelme? Milyen a halál? Mi van utána? Ennyi volt, és az elmém, a tudatom hová lesz?? A halál számomra egy félelmetes dolog, amit még nem tudok elfogadni és megérteni. Ma rájöttem, hogy miért félek a haláltól. Félek az ismeretlentől. Félek olyan dolgoktól amiket nem tudok kontrollálni, amibe nem látok bele.

Az előbb olvastam egy cikket, hogy a mai világban a halál lényegében tabunak számít,és a köztudatban, mint valami borzalmas tragédia él. Irigylem azokat az embereket akik nem filóznak olyan kérdéseken,mint én. A halál nem izgatja őket, mert azt mondják úgy sem tudnak mit tenni ellene, ez az élet rendje, miért foglalkoznának vele...de szerintem valahol ők is félnek, csak nem merik boncolgatni a saját kérdéseiket...

Mennyivel egyszerűbb lenne, ha vallásos lennék, az összes kérdésemet valamilyen isten megválaszolná. A vallást  mindig is egy menekvésnek tartottam a valóság elől, könnyebb az embernek azt mondania "... mert az isten így akarta".  Viszont szeretnék valamiben hinni én is..